Mam dosyć korków!

Piątek, 9 listopada 2012 | dodano:09.11.2012 | linkuj | komentarze(4)
Kategoria Do pracy i z powrotem
Podobno mamy kryzys. Wszyscy narzekają na drogą benzynę etc., tylko dlaczego mam wrażenie, że samochodów na drogach przybywa? Jeszcze do tego te niekończące się roboty drogowe! To co dzieje się teraz w Katowicach na drodze Kochłowickiej w godzinach szczytu przechodzi ludzkie pojęcie. W końcu nie wytrzymałam po tym kiedy moja droga powrotna z pracy trwała 1h 40min! 2/3 drogi odbywało się w ślimaczym tempie. Nie wytrzymałam i mimo, że jestem rowerzystą niestety (jeszcze) tylko sezonowy i nie przygotowana na takie warunki pogodowe, wsiadłam rano na rower i popedałowałam do pracy. Radość ogromna po tak długiej przerwie! ;)

lukasz78
| 19:07 sobota, 10 listopada 2012 | linkuj Romulus: Przy pewnym stopniu zamożności społeczeństwa, gdy w każdej rodzinie jest samochód albo nawet dwa, nie da się dostosować przepustowości dróg do natężenia ruchu, bo wraz z budową kolejnych dróg to natężenie będzie rosło (tzw. ruch wzbudzony). Zwłaszcza w miastach się nie da, bo samochód jest strasznie terenochłonny (i jeszcze gdzieś zaparkować musi), a miasto nie jest z gumy, nie rozciągnie się.

Dlatego jedyny sposób rozwiązania problemów transportowych to rozwój bardziej wydajnych i mniej terenochłonnych form transportu, niż transport samochodowy - kolej, tramwaje, pasy autobusowe i... rower :)
gizmo201
| 07:08 sobota, 10 listopada 2012 | linkuj Jak A4 stoi to i całe miasto stoi
romulus83
| 21:46 piątek, 9 listopada 2012 | linkuj Niestety, korki to rzeczywistość naszych miast. I nie tylko dużych aglomeracji. Prawda jest taka, że przepustowość dróg jest niedostosowana do natężenia ruchu. Relikt PRLu.
lukasz78
| 20:33 piątek, 9 listopada 2012 | linkuj No i tak trzymaj, samochód w mieście to więzienie a rower to wolność.