Sierpień, 2012

Slalom między pieszymi...

Piątek, 17 sierpnia 2012 | dodano:17.08.2012 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Do pracy i z powrotem
Powrót do domu odbył się bez większych przygód, ale nie bez przeszkód. W Chorzowie ludzi na chodnikach jak mrówek. A że większa część mojej trasy do domu to ścieżki rowerowe wraz z chodnikiem, to ciężko było się przebić przez miasto. Drogą też nie dało rady, gdyż jest remontowana i jednokierunkowa w chwili obecnej, więc nie pozostało nic innego jak slalom ;)

W drodze do pracy...

Piątek, 17 sierpnia 2012 | dodano:17.08.2012 | linkuj | komentarze(6)
Kategoria Do pracy i z powrotem
Zauważyłam, że gdy rano dzwoni budzik, a dzień mam zaczynać od roweru, to momentalnie zrywam sie z łóżka i szykuje się do wyjazdu. Żadnych drzemak, żadnego narzekania, że znów trzeba wstawać tak wcześnie :D Droga standardowo jak wczoraj, tylko na ostatnich kilku km zmieniłam trasę i zamiast pchać się na zatłoczoną ul. Armii Krajowej w Chorzowie, pojechałam przez Obroki. Czas lepszy o 2 min niż wczoraj, jak tak dalej pójdzie to za miesiąc będę dojeżdżać do pracy w 15min :D

Rekreacyjnie...

Czwartek, 16 sierpnia 2012 | dodano:16.08.2012 | linkuj | komentarze(5)
Kategoria Codzienne
Chyba dużo bardziej wolę jedną pętlę 100km, niż takie trzy etapy po około 20km w ciągu dnia. Dzięki temu, że zmieniłam bus na rower, zaoszczędziłam w sumie 30min. Jako, że jestem już całkowicie uzależniona od kręcenia, popołudniu również wybrałam się na codzienną rundkę po okolicy. Na początek standardowo, jak w każdy czwartek, należało zahaczyć o zamek w Chudowie i zlot motocyklistów. Następnie udałam się w stronę Bujakowa. Dalej na Sośnią Górę do Śląskiego Ogrodu Botanicznego. Niestety nie można jeździć tam na rowerze, ale mimo wszystko warto się tam zatrzymać i wejść na wieżę widokową, z której roztacza się wspaniała panorama na miasta sąsiednie. Widać jak na dłoni Rudę Śląską, Gliwice i nawet elektrownię w Rybniku. Gdy byłam tam pierwszy raz można było oglądać okolicę przez lunetę, której teraz nie było.

Panorama w kierunku Rudy Śląskiej

Krótki spacer po ogrodzie

Tam z góry też musi być niesamowity widok ;)

Po krótkim spacerze udałam się z powrotem na strzeżony parking rowerowy i pojechałam w kierunku Mokrego, później przez Rusinów i Paniowy do domu.

Mały głód na rowerze ;)

Czwartek, 16 sierpnia 2012 | dodano:16.08.2012 | linkuj | komentarze(1)
Kategoria Do pracy i z powrotem
8h ciągnęło się niemiłosiernie. Mimo wszystko bardziej nie mogłam się doczekać jazdy na rowerze niż końca pracy. Chociaż jedno było uzależnione od drugiego. Ale w końcu się doczekałam. Przez Chorzów wracało się nie przyjemnie, bo był dużo większy ruch niż o poranku. Na 9km złapał mnie mały głód, nie ma nic gorszego jak myśleć na rowerze o jedzeniu.

Chorzów, ul. Szpitalna ;) Lubię to!

Nie ma nic lepszego jak zacząć dzień od roweru ;)

Czwartek, 16 sierpnia 2012 | dodano:16.08.2012 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Do pracy i z powrotem
Wczoraj postanowiłam, że dziś z powodu utrudnień jak serwuje KZK GOP, jadę do pracy rowerem. W domu oczywiście wszyscy patrzą na mnie jak na wariatkę. Ale nie ma nic piękniejszego jak po przebudzeniu wskoczyć na rower. Postanowiłam wyjechać odpowiednio wcześnie, żeby się później nie gonić. 6:02 wsiadam na rower i pedałuje w kierunku Rudy Śląskiej. 6:25 jestem na rynku w Kochłowicach, czyli czas operacyjny całkiem niezły. Next Chorzów, 6:45 mijam Hutę Batory. 7:00 jestem pod pracą w Katowicach, czyli 30min przed czasem ;) Jeszcze tylko 8h i powrót ;)

Dwa koła, a tyle radości ;)

Środa, 15 sierpnia 2012 | dodano:15.08.2012 | linkuj | komentarze(7)
Kategoria I te niecodzienne
Pogoda wręcz idealna na rower, grzechem było by nie wykorzystać takiego dnia. Po godzinnej przerwie poświęconej na obiad, zbieram się i wyjeżdżam kręcić dalej. W początkowych planach miałam pojechać na rowerze do babci razem z mamą, która niestety wymiękła. Ona pojechała samochodem, a ja rowerem. Oczywiście była wcześniej ode mnie na miejscu, bo 7km samochodem nie równa się 14km rowerem ;) Załapałam się na herbatkę i delicje, i przy okazji na zlot rodzinny. O godzinie 15 ruszyłam w dalszą drogę. Punkt pierwszy - mikołowski rynek, ale tym razem bez muzyczki, to i przerwa była 30 sekundowa.

Mikołowski Rynek ;)

Następnie chciałam udać się w kierunku Wyr i Gostyni, ale zawitałam do Łazisk i tam już zostałam.

Wieża wodna w Łaziskach Dolnych

I właśnie tam, po raz pierwszy dziś, zobaczyłam góry. Nie sadziłam, że z Łazisk są takie widoki. Ekscytacja i zadowolenie wzrosło gwałtownie!

KWK Bolesław Śmiały w Łaziskach Górnych

Elektrownia Łaziska

Po objechaniu Łaziska udałam się w kierunku Orzesza.

Ostatni rzut oka na elektrownię na tle gór. Zdjęcie nie odzwierciedla widoków na żywo niestety

Teraz nie pozostało nic innego jak pedałować pod górę, później z górki i tak w kółko, aż do centrum Orzesza. Tam początkowo chciałam się już kierować w stronę domu, ale pomyślałam, że przecież nigdzie mi się nie śpieszy. I pojechałam do Bełku, gdzie odbiłam na Czerwionkę-Leszczyny.

Prawie jak Beskid Śląski ;) prawie...

Z Czerwionki kierunek Ornontowice, Chudów i dalej Paniówki, i do domu.

Dwa koła, 66km, a tyle frajdy ;) Po dzisiejszej wycieczce na pewno częściej będę wpadać do Łazisk ;)

26km na śniadanie...

Środa, 15 sierpnia 2012 | dodano:15.08.2012 | linkuj | komentarze(4)
Kategoria Codzienne
Dziś wyjątkowo późno wstałam mimo tego, że wolny dzień od pracy. Co automatycznie spowodowało późniejsze wyjście na rower. W planach była krótka, śniadaniowa pętla przez Makoszowy, ale ze względu na remontowany most, nie dało rady przedostać się na drugą stronę rzeki. Wróciłam więc do Przyszowic i trochę pokręciłam się po okolicy.

Spacerowo

Wtorek, 14 sierpnia 2012 | dodano:14.08.2012 | linkuj | komentarze(5)
Kategoria Codzienne
Wybrałam się dziś na drobne, przymusowe zakupy rowerem. A żeby nie odbierać sobie przyjemności z jazdy droga prowadziła przez pół miasta zanim dotarłam do sklepu, który znajduje się nie opodal. Kierunek Ruda Śląska Halemba, następnie Wirek, przez Mrówczą górkę do Kochłowic i znowu Halemba, ale tym razem z innej strony.

Kilka zdjęć z dzisiejszej wycieczki ;)

KWK Halemba

Elektrownia Halemba

Miejsce pamięci ofiar hitlerowskiej przemocy więzionych w latach 1944-1945

Do trzech razy sztuka...

Poniedziałek, 13 sierpnia 2012 | dodano:13.08.2012 | linkuj | komentarze(7)
Kategoria Codzienne
W końcu udało się pokonać przystępny dystans bez żadnych opadów deszczu i porywistego wiatru. Najpierw udałam się na chudowski zamek, który jak zawsze w ciągu tygodnia świeci pustkami.

Następnie udałam się w kierunku Gierałtowic. Chciałam się przedostać polną drogą wzdłuż torów kolejowych i obok zbiornika wodnego do Knurowa, ale niestety musiałam zawrócić. Po wczorajszych opadach ta polna droga zmieniła się w bagnistą. Panowie, którzy nieopodal łowili ryby, zapewniali mnie, że bez problemu można przejechać rowerem, najwyżej będą mnie wyciągać. Tak więc udałam się asfaltową drogą do Knurowa i przy okazji sfotografowałam mój "ulubiony" most ;)

Staw Moczury w Knurowie

Następnie udałam się w drogę powrotną przez Przyszowice do domu...

Przez całą drogę towarzyszyły mi czarne chmury, ale tym razem wróciłam do domu sucha ;)

Mój rower, burza i ja...

Niedziela, 12 sierpnia 2012 | dodano:12.08.2012 | linkuj | komentarze(1)
Kategoria Codzienne
Dziś wyjątkowo od rana ogarniało mnie lenistwo, ale słońce przekonało mnie do wypadu na rower. I tak wybrałam się zwiedzać nieznane mi Podlesie w Katowicach. Stamtąd udałam się na mikołowski rynek. Najpiękniejszym miejscem na trasie okazała się górka koło odkrywkowej kopalni Barbara, skąd jest cudowny widok na centrum Mikołowa i wieże ciśnień w Łaziskach Górnych. Dotarłam na rynek, gdy zbierały się akurat czarne chmury. Ale pomyślałam, że to nie pierwsze dziś chmury i postanowiłam udać się w stronę Łazisk. W momencie kiedy zagrzmiało automatycznie zawróciłam i ile miałam tylko sił w nogach pognałam w kierunku domu. Miałam nadzieję, że uda mi się wygrać z chmurami i burzą. Niestety w Mokrym wjechałam w ścianę deszczu, która zwiększała coraz bardziej intensywność opadów, do tego jeszcze błyski i grzmoty, ulice zamieniły się w rwące potoki i tak przez 10km, aż do domu. Kolejna do kolekcji mokra wycieczka ;) Ale i tak było warto!